Taller pràctic per guanyar salut 22 i 29 Bosc Turull


(castellano debajo)

Autogestió de la salut: Hàbits poderosos per temps incerts

¿Com tenir cura dels nostres cossos en aquesta època de tòxics ambientals i pèrdua de nutrients, de manca de temps i excés de sedentarisme? ¿Com mantenim un centre sòlid al mateix temps que processem un malestar que és físic, és emocional i és social?

La salut va de l’esquema general al detall concret. A la primera sessió exposarem amb llenguatge assequible però rigorós quins són els principals equilibris que ens vertebren: de la microbiota, del pH, hormonal, immune, inflamatori, oxidatiu, glucèmic o circulatori. Aquestes nocions bàsiques ens donaran pistes sobre quins circuits de recompensa promoure per guanyar vitalitat des del plaer, i enriquiran l’escolta del nostre cos.

A la segona sessió proposarem hàbits quotidians per posar-nos-ho més fàcil, guanyar autonomia i anar pas a pas. Farem un repàs de pràctiques útils per nosaltres al mateix temps que sostenibles per l’entorn: rituals diaris, exercicis curts, pautes de son, trucs de cuina, aliments locals o receptes remeieres. I farem un repàs de la farmaciola natural bàsica, incloses les plantes locals més útils i versàtils, així com les maneres més assequibles de preparar-les.

Documentació: El monogràfic s’acompanya de manual, llistat i receptari per consolidar el que aprendrem i anar més enllà dels límits horaris del taller.
Quan? Els propers dimecres 22 de gener i 29 de gener, de 17:30 a 20:15h
On? al Bosc Turull de Vallcarca, dins el cicle ¿Emergència Climàtica? Mans a la Terra!
Preu: Una sessió: 20 euros / Dues sessions: 30 euros
Inscripcions: aula@boscturull.cat
Tallerista: Arnau Montserrat dinamitza Remenat, un espai que des de la perspectiva de l’agroecologia urbana i l’autogestió de la salut difón eines per la transició ecosocial. Els darrers deu anys ho he fet a través de tallers, cursos, articles i xerrades, així com elaborant productes remeiers de Km0. I també des de la recuperació de la meva pròpia salut, incorporant eines com la fitoterapia, la psiconeuroimmunologia, la dança i la pràctica de l’agricultura ecològica a la vall de Can Masdeu.

———————- (castellano)

Autogestión de la salud: Hábitos poderosos para tiempos inciertos

Miércoles 22 de enero + Miércoles 29 de enero / 17:30 a 20:15h / Bosc Turull

Cómo cuidar de nuestros cuerpos en esta época de tóxicos ambientales y pérdida de nutrientes, de falta de tiempo y exceso de sedentarismo? Como mantenemos un centro sólido al tiempo que metabolizamos un malestar que es físico, es emocional y es social?

La salud va del esquema general al detalle concreto. En la primera sesión expondremos con lenguaje asequible pero riguroso los equilibrios que vertebran nuestro cuerpo, tales como el equilibrio hormonal, inmune, inflamatorio, oxidativo, enzimático, glucémico, circulatorio, del pH o de la microbiota. Estas nociones básicas enriquecerán nuestra escucha y nos darán pistas sobre qué circuitos de recompensa debemos promover para ganar vitalidad desde el placer.

En la segunda sesión propondremos hábitos cotidianos para ponernos lo más fácil, ganar autonomía e ir paso a paso. Haremos un repaso de prácticas útiles para nosotros y sostenibles para el entorno: «rituales» diarios, ejercicios cortos, pautas de sueño, trucos de cocina, alimentos locales o recetas medicinales. Y haremos un repaso del botiquín natural básica, incluida la flora local más útil y versátil, así como las formas mas accesibles de preparación.

Precio: Una sesión: 20 euros / Dos sesiones: 30 euros

Tallerista: Arnau Montserrat dinamiza Remenat, un espacio que desde la perspectiva de la agroecología urbana y la autogestión de la salud difunde herramientas para la transición ecosocial. Los últimos diez años lo he hecho a través de talleres, cursos, artículos y charlas, así como elaborando productos curanderos de Km0. Y también desde la recuperación de mi propia salud, incorporando herramientas como la fitoterapia, la psiconeuroinmunología, la danza y la práctica de la agricultura ecológica en el valle de Can Masdeu.