Curs d’autogestió de la salut amb hàbits naturals evolutius


………………………………………………………………..

(castellano debajo)

AUTOGESTIÓ DE LA SALUT

HÀBITS PODEROSOS PER TEMPS INCERTS

¿Com mantenir un centre sòlid que ens ajudi a navegar el malestar difús? Amb aquest curs adquirirem recursos pràctics per tenir cura del nostre cos i enfortir-nos en aquest temps de pandèmies i sedentarisme, de desequilibri ecològic i tòxics ambientals, de manca de temps i fast-food.

 

.

 

 

 

Equilibris

Dimarts 30 novembre 2021 – 17:30-20h

Repassarem els equilibris que vertebren el nostre cos a nivell hormonal, immunitari, inflamatori, oxidatiu, glucèmic, circulatori, del pH o de la microbiota. Aquestes nocions bàsiques de medicina evolutiva enriquiran la nostra escolta corporal i ens donaran pistes sobre quins circuits de recompensa promoure per guanyar vitalitat des del plaer.

Hàbits

Dimarts 14 desembre 2021 – 17:30-20h

Proposarem hàbits quotidians basats en evidència científica per guanyar autonomia i salut pas a pas. Farem un repàs de trucs útils i sostenibles, des del despertar a l’hora d’anar a dormir, tot abordant àmbits com la respiració, l’alimentació, el moviment, l’exposició al sol o al fred, el contacte amb la natura, els vincles comunitaris o la suplementació. I practicarem alguns dels exercicis proposats.

Remeis

Dimarts 21 desembre 2021 – 17:30-20h

Investigarem les nombroses, accessibles i versàtils possibilitats que ens ofereixen tant els aliments com les plantes mediterrànies. I compartirem una proposta integrada que inclou farmaciola, receptari i tècniques de preparació, amb la que podrem gestionar amb remeis naturals els malestars més habituals.

…………………………

A càrrec de Remenat, dins del cicle Mans a la Terra

Remenat és un espai de difusió d’eines per la transició ecosocial des de la mirada de l’agroecologia urbana i l’autogestió de la salut. Des de fa 10 anys compartim tallers, cursos, articles, xerrades i consultories. També treballem la terra i elaborem productes remeiers de Km0.

El tallerista, Arnau Montserrat, és divulgador i activista en àmbits com els remeis naturals, els estils de vida, l’agricultura urbana i la transició ecosocial; des de la vocació per sistematitzar i dur a un terreny pràctic els aprenentatges viscuts en la pròpia pell personal i colectiva.

Inscripcions: hortsiplantes@gmail.com

El curs inclou tres manuals amb els apunts

Preu curs: 60 (una sola sessió: 30 euros)

Aturades i estudiants: Curs 40(una sola sessió: 20 euros)


CASTELLANO

AUTOGESTIÓN DE LA SALUT

HÁBITOS PODEROSOS PARA TIEMPOS INCIERTOS

¿Cómo mantener un centro sólido que nos ayude a navegar el malestar difuso? Con este curso adquiriremos recursos prácticos para cuidar nuestro cuerpo y fortalecernos en este tiempo de pandemias y sedentarismo, de desequilibrio ecológico y tóxicos ambientales, de falta de tiempo y fast-food.

Equilibrios

Martes 30 noviembre – 17:30-20h

Repasaremos los equilibrios que vertebran nuestro cuerpo a nivel hormonal, inmunitario, inflamatorio, oxidativo, glucémico, circulatorio, del pH o de la microbiota. Estas nociones básicas de medicina evolutiva enriquecerán nuestra escucha corporal y nos darán pistas sobre qué circuitos de recompensa promover para ganar vitalidad desde el placer.

Hábitos

Martes 14 diciembre 2021 – 17:30-20h

Propondremos hábitos cotidianos basados en evidencia científica para ganar salud y autonomía paso a paso. Haremos un repaso de trucos útiles y sostenibles, desde el despertar a la hora de acostarse, abordando ámbitos como la respiración, la alimentación, el movimiento, la exposición al sol o al frío, el contacto con la naturaleza , los vínculos comunitarios o la suplementación. Y practicaremos algunos de los ejercicios propuestos.

Remedios

Martes 21 diciembre 2021 – 17:30-20h

Investigaremos las numerosas, accesibles y versátiles posibilidades que nos ofrecen tanto los alimentos como las plantas mediterráneas. Y compartiremos una propuesta integrada que incluye botiquín, recetario y técnicas de preparación, con la que podremos gestionar con remedios naturales los malestares más habituales.

——————-

A cargo de Remenat, dentro del ciclo Mans a la Terra

Inscripciones: hortsiplantes@gmail.com

El curso incluye tres manuales con los apuntes.

Precio curso: 60 euros (una sola sesión: 30 euros)

Paradas y estudiantes: Curso 40€ (una sola sesión: 20 euros)

Remenat es un espacio de difusión de herramientas por la transición ecosocial desde la mirada de la agroecología urbana y la autogestión de la salud. Desde hace 10 años compartimos talleres, cursos, artículos, charlas y consultorías. También trabajamos la tierra y elaboramos productos de fitoterapia casera y Km0.

El tallerista, Arnau Montserrat, es divulgador y activista en ámbitos como remedios naturales, estilos de vida, agricultura urbana y transición ecosocial; desde la vocación por sistematizar y llevar a un terreno práctico los aprendizajes vividos en la propia piel personal y colectiva.